Jízdní řád 2016 začíná platit 13.12.2015: Přibyde 110 vlaků a skoro milion kilometrů

Denně to bude v průměru o 110 vlaků více oproti začátku stávajícího jízdního řádu. Celkem tyto spoje ujedou za rok 121,633 mil. vlakokilometrů, což představuje nárůst o 897 tisíc vlakokilometrů. Významně se zvedne také nabízená kapacita vlaků, když přibližně o 11 % vzrostou výkony osobních vozů.

„Zřetelně vzroste také komfort dálkových vlaků, když od počátku nového jízdního řádu vypravíme 184 spojů vyšší kvality od rychlíků po vlaky SuperCity. Je to o 36 komfortních vlaků více než v končícím jízdním řádu,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu.

Nové spoje nebo prodloužení stávajících linek se dotkne dálkové i regionální dopravy. „Například v dálkové i v regionální dopravě se rozšíří počet vlaků vedených do Polska. U spojů EuroCity to bude místo dosavadních tří párů vlaků nově šest párů spojů,“ říká Michal Štěpán a upřesňuje nové možnosti cestování: „Jeden z nich nabídne také přímé spojení bez přestupu z Ostravska a ze střední Moravy do Bratislavy a Budapešti. Přímé vlaky nově pojedou přes česko-polskou hranici také na pomezí Jizerských hor a Krkonoš na trase Liberec – Tanvald – Harrachov – Szklarska Poręba, na Těšínsku a do oblasti Racibórze a Rybniku.“ Všechny tyto spoje jsou provozovány na polském území v kooperaci s tamními partnery.

Podle Štěpána se také zvětší nabídka spojů mezi Prahou a Moravou. „Na frekventované spojnici Prahy a Brna přibydou nové expresní vlaky. V pracovní dny budou jezdit posilové spoje z Brna hl.n.v 7:08 a z Prahy hl.n. v 15:21. V neděli a ve svátky pak pojedou z Brna hl.n. v 15:08 a z Prahy hl.n. v 18:21. Ve špičce se tak zkrátí interval rychlých vlaků mezi Prahou a Brnem z jedné hodiny na přibližně půl hodiny. Rozšíří se i spojení Opavy a Prahy, když vlak InterCity Opava bude nově jezdit směrem do Prahy i v sobotu a v neděli odpoledne se bude vracet do slezské metropole.“ Navíc ho doplní posilový vlak InterCity Vladislav Vančura, který bude jezdit v pátek po obědě z Prahy a v neděli odpoledne z Opavy do Prahy. Mezi Prahou a Ostravou bude spojen s přímými vozy posilového spojení do Košic.

Úplnou novinkou bude noční spojení Prahy s Přerovem a časné ranní spojení v opačním směru v kvalitě InterCity. Vlak pojede v pracovní dny a soboty z Prahy krátce po půlnoci a do Přerova přijede ve 2:47, kde zajistí přípoj k vlaku EuroNight Chopin do Vídně. Vznikne tak nové časně ranní spojení ze střední Moravy do Vídně, kam Chopin přijede v 7 hodin ráno. Opačně bude vlak IC odjíždět z Přerova ve 4:55 ráno a do Prahy přijede v 7:15.

Ve vybraných krajích se zvýší také nabídka regionálních spojů. Například v praconví dny se zvýší frekvence vlaků v okolí Prahy. V průměru patnáctiminutový interval na spojení centra Prahy s východní částí města a Úvaly se prodlouží až do středočeského Českého Brodu. U trasy z centra Prahy přes Vysočany, Horní Počernice do Čelákovic bude nově více vlaků pokračovat až do Lysé nad Labem. Nový spěšný vlak bude vypraven i na severu Čech v pracovní dny odpoledne mezi Ústím nad Labem, Lovosicemi a Roudnicí nad Labem.

Podrobné změny v dálkové a regionální dopravě Českých drah přineseme v následujících tiskových zprávách v průběhu listopadu.

Vybrané statistické údaje o jízdním řádu 2016

celkem je v jízdním řádu 2016 zavedeno 8 688 vlaků, o 211 spojů více oproti prosinci 2014 (jedná se o všechny spoje bez ohledu na omezení četnosti jízdy, například některé vlaky jezdí jen o víkendech atp.);

v průměru bude denně vypraveno 6 899 vlaků, o 110 vlaků více oproti prosinci 2014;

denně bude vypraveno v průměru 184 komfortních dálkových vlaků kategorií railjet, SC Pendolino, EC, IC, Ex, EN a Rx (rychlík vyšší kvality), je to o 36 komfortních vlaků více než letos;

spoje ujedou za rok 121,633 mil. vlkm, tj. o 897 tis. vlkm více oproti plánu pro jízdní řád 2015;

podíl regionálních spojů na celkovém rozsahu dopravy je cca 67 %, dálkových vlaků cca 33 %;

spoje denně ujedou 334 tisíc kilometrů, jako by více než 8× za den objely Zemi po rovníku;

osobám na ortopedickém vozíku (vozíčkáře) je přizpůsobených 4 656 vlaků;

přepravu jízdních kol formou úschovy během přepravy zajistí 798 vlaků a zjednodušenou formou, tzv. rozšířenou přepravu zavazadel především jízdních kol, nabídne 5 940 vlaků;

České dráhy nabídnou také ve 379 vlacích oddíly nebo vozy vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let, ve 38 spojích bude k dispozici dětské kino a ve 175 spojích bude k dispozici vyhrazený dámský oddíl.

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-25156/

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress